Extracare program

Az Extracare programról általában

 

A Toyota Eurocare útmenti segélyszolgálatot a legtöbb Toyota tulajdonos ismeri: ha egy Toyota valamilyen okból mozgásképtelenné válna, a szakemberek a legközelebbi márkaszervizbe szállítják az autót, szükség esetén csereautót biztosítanak, esetleg vonat- vagy repülőjegyet vásárolnak, hogy az autós és utasai folytathassák útjukat. Ám ha az autós nem ezt választja, akkor a Eurocare fizeti a szállodai szobáját, míg a szerviz elvégzi autóján a szükséges javításokat – s mindez nem csupán Magyarországon, hanem Európa legtöbb országában is elérhető. 

Az Extracare szolgáltatási csomag, a már említett segélyszolgálat biztosítása mellett az autó javítási költségeit is fedezi, ha az váratlanul – akár mechanikus, akár elektromos hiba folytán – arra szorulna, hogy tulajdonosa szervizbe vigye. Az Extracare garancia az autó szinte összes részegységére fedezetet nyújt, kivéve a kopó forgó alkatrészeket, illetve azokat az alkatrészeket, amelyeknek - a periodikus karbantartások során - rendszeres cseréje vagy tisztítása szükséges.

 

Milyen alkatrészekre vonatkozik az Extracare?

A garancia kiterjed az autó alábbi komponenseinek váratlan, gyártási hibából eredő meghibásodásaira (a garancia által fedezett alkatrészek pontos listáját, valamint a részletes feltételeket kérjük keresse az extra garancia szerződéshez járó garancia füzetben):

  • motor
  • turbófeltöltő
  • hűtőrendszer
  • elektromos alkatrészek
  • fékrendszer
  • kerékcsapágyak
  • differenciálmű
  • osztómű
  • légkondicionáló
  • kormánymű
  • házak
  • hajtáslánc és felfüggesztés
  • üzemanyagellátó rendszer (benzin)
  • üzemanyagellátó rendszer (dízel)
  • tengelykapcsoló
  • sebességváltó (manuális vagy automata)
  • egyéb (pl. ajtózár, napfénytető, kitámasztó teleszkópok...)

 

Milyen alkatrészekre nem vonatkozik az Extracare?

A jármű fényezésére, a karbantartások során felhasznált alkatrészekre, az úgynevezett „kopó forgó” alkatrészekre (pl. szűrők, gumiabroncsok, kipufogó rendszer, fékbetétek, féktárcsák, ablaktörlő lapátok, fényszórók, izzók és akkumulátor), valamint a normál kopás / elhasználódás miatt szükségességé vált javításokra nem vonatkozik a kiegészítő garancia. Ezen felül olyan alkatrészekre sem vonatkozik, amelyek az extra garancia füzetben nincsenek fedezett alkatrészként felsorolva. 

 

Milyen kötelezettségekkel jár, ha Ön extra garanciát vásárol?

A Toyota Extracare garancia által biztosított védelem fenntartásához meg kell felelni bizonyos feltételeknek: 

  • A Toyota szervizkönyvben előírt időszakos karbantartási munkákat maradéktalanul végeztesse el, amelyre a hivatalos Toyota márkaszervizek rendelkezésére állnak. A garanciális jogok megszűnnek, amennyiben az időszakos karbantartási műveleteket nem végezték el az előírt kilométerfutás után vagy legalább évente egyszer.
  • Mindig győződjön meg arról, hogy a munkát végző hivatalos Toyota márkaszerviz a karbantartás elvégzésének tényét bevezette a szervizfüzetbe vagy a TESBOOK (Elektronikus Szervizfüzet) rendszerbe.
  • A kilométerszámláló bárminemű átalakítása, kijelzett értékének módosítása a garanciális jogok megszűnését vonja maga után. A kilométerszámláló meghibásodását, valamint cseréjét az aktuális óraállással együtt haladéktalanul jelentse be a garanciát biztosító hivatalos Toyota márkaszervizben.
  • Mindenfajta javítási és karbantartási munka csak a márkaszervizben vásárolt üzemi folyadékok és eredeti Toyota alkatrészek vagy azokkal megegyező minőségű anyagok és alkatrészek felhasználásával végezhető el a gépkocsin. A karbantartásokhoz vagy a javításokhoz használt nem megfelelő minőségű nem eredeti alkatrészek használata a garanciális jogok megszűnését vonja maga után.
  • Figyelembe kell venni és betartani a gépjármű használatára vonatkozó, a felhasználói kézikönyvben leírt gyártói utasításokat.

 

A garancia átruházhatósága.

A Toyota Extracare garancia átruházható a gépkocsi új tulajdonosára, feltéve hogy a jármű karbantartásait a gyártó előírásainak megfelelő módon, hivatalos Toyota márkaszervizben végeztették el, és nem lépték át a garancia kilométerkorlátozását vagy időtartamát. 

 

Garanciális igények intézése

Amennyiben meghibásodást vagy rendellenes működést tapasztal, akkor lépjen kapcsolatba a garanciát biztosító hivatalos Toyota márkakereskedővel, aki segítségére siet. A garancia hatálya alá eső követelések intézéséért az a hivatalos Toyota márkakereskedő (a garancia szolgáltatója) felelős, akinél Ön a garanciális szerződést megkötötte, de amennyiben nem éri el a garanciális szolgáltatást nyújtó hivatalos Toyota márkakereskedőt (ha pl. külföldön tartózkodik), akkor egy másik hivatalos Toyota márkaszerviz is tud segíteni.

 

Amennyiben az autó mozgásképtelenné válna, akkor a Toyota Eurocare irodai számán adnak további segítséget:

Magyarországról: 06-80-201-294, külföldrol: +36-1-458-44-46

 

Milyen extra garancia módozatok léteznek?

Az extra garancia módozatok a garancia időtartamában és kilométer korlátozásában különböznek egymástól.

  • Garancia időn belüli autókra (3 évnél fiatalabb autó és 100 ezernél kevesebb megtett km):

    • +1 év és maximum 130 ezer kilométer
    • +2 év és maximum 200 ezer kilométer

 

  • Már nem garanciális autókra (7 évnél fiatalabb autó és 160 ezernél kevesebb megtett km):

    • 1 év – kilométer korlázotás nélkül
    • 2 év – kilométer korlátozás nélkül