Extracare program
Az Extracare programról általában
A Toyota Eurocare útmenti segélyszolgálatot a legtöbb Toyota tulajdonos ismeri: ha egy Toyota valamilyen okból mozgásképtelenné válna, a szakemberek a legközelebbi márkaszervizbe szállítják az autót, szükség esetén csereautót biztosítanak, esetleg vonat- vagy repülőjegyet vásárolnak, hogy az autós és utasai folytathassák útjukat. Ám ha az autós nem ezt választja, akkor a Eurocare fizeti a szállodai szobáját, míg a szerviz elvégzi autóján a szükséges javításokat – s mindez nem csupán Magyarországon, hanem Európa legtöbb országában is elérhető.
Az Extracare szolgáltatási csomag, a már említett segélyszolgálat biztosítása mellett az autó javítási költségeit is fedezi, ha az váratlanul – akár mechanikus, akár elektromos hiba folytán – arra szorulna, hogy tulajdonosa szervizbe vigye. Az Extracare garancia az autó szinte összes részegységére fedezetet nyújt, kivéve a kopó forgó alkatrészeket, illetve azokat az alkatrészeket, amelyeknek - a periodikus karbantartások során - rendszeres cseréje vagy tisztítása szükséges.
Milyen alkatrészekre vonatkozik az Extracare?
A garancia kiterjed az autó alábbi komponenseinek váratlan, gyártási hibából eredő meghibásodásaira (a garancia által fedezett alkatrészek pontos listáját, valamint a részletes feltételeket kérjük keresse az extra garancia szerződéshez járó garancia füzetben):
- motor
- turbófeltöltő
- hűtőrendszer
- elektromos alkatrészek
- fékrendszer
- kerékcsapágyak
- differenciálmű
- osztómű
- légkondicionáló
- kormánymű
- házak
- hajtáslánc és felfüggesztés
- üzemanyagellátó rendszer (benzin)
- üzemanyagellátó rendszer (dízel)
- tengelykapcsoló
- sebességváltó (manuális vagy automata)
- egyéb (pl. ajtózár, napfénytető, kitámasztó teleszkópok...)
Milyen alkatrészekre nem vonatkozik az Extracare?
A jármű fényezésére, a karbantartások során felhasznált alkatrészekre, az úgynevezett „kopó forgó” alkatrészekre (pl. szűrők, gumiabroncsok, kipufogó rendszer, fékbetétek, féktárcsák, ablaktörlő lapátok, fényszórók, izzók és akkumulátor), valamint a normál kopás / elhasználódás miatt szükségességé vált javításokra nem vonatkozik a kiegészítő garancia. Ezen felül olyan alkatrészekre sem vonatkozik, amelyek az extra garancia füzetben nincsenek fedezett alkatrészként felsorolva.
Milyen kötelezettségekkel jár, ha Ön extra garanciát vásárol?
A Toyota Extracare garancia által biztosított védelem fenntartásához meg kell felelni bizonyos feltételeknek:
- A Toyota szervizkönyvben előírt időszakos karbantartási munkákat maradéktalanul végeztesse el, amelyre a hivatalos Toyota márkaszervizek rendelkezésére állnak. A garanciális jogok megszűnnek, amennyiben az időszakos karbantartási műveleteket nem végezték el az előírt kilométerfutás után vagy legalább évente egyszer.
- Mindig győződjön meg arról, hogy a munkát végző hivatalos Toyota márkaszerviz a karbantartás elvégzésének tényét bevezette a szervizfüzetbe vagy a TESBOOK (Elektronikus Szervizfüzet) rendszerbe.
- A kilométerszámláló bárminemű átalakítása, kijelzett értékének módosítása a garanciális jogok megszűnését vonja maga után. A kilométerszámláló meghibásodását, valamint cseréjét az aktuális óraállással együtt haladéktalanul jelentse be a garanciát biztosító hivatalos Toyota márkaszervizben.
- Mindenfajta javítási és karbantartási munka csak a márkaszervizben vásárolt üzemi folyadékok és eredeti Toyota alkatrészek vagy azokkal megegyező minőségű anyagok és alkatrészek felhasználásával végezhető el a gépkocsin. A karbantartásokhoz vagy a javításokhoz használt nem megfelelő minőségű nem eredeti alkatrészek használata a garanciális jogok megszűnését vonja maga után.
- Figyelembe kell venni és betartani a gépjármű használatára vonatkozó, a felhasználói kézikönyvben leírt gyártói utasításokat.
A garancia átruházhatósága.
A Toyota Extracare garancia átruházható a gépkocsi új tulajdonosára, feltéve hogy a jármű karbantartásait a gyártó előírásainak megfelelő módon, hivatalos Toyota márkaszervizben végeztették el, és nem lépték át a garancia kilométerkorlátozását vagy időtartamát.
Garanciális igények intézése
Amennyiben meghibásodást vagy rendellenes működést tapasztal, akkor lépjen kapcsolatba a garanciát biztosító hivatalos Toyota márkakereskedővel, aki segítségére siet. A garancia hatálya alá eső követelések intézéséért az a hivatalos Toyota márkakereskedő (a garancia szolgáltatója) felelős, akinél Ön a garanciális szerződést megkötötte, de amennyiben nem éri el a garanciális szolgáltatást nyújtó hivatalos Toyota márkakereskedőt (ha pl. külföldön tartózkodik), akkor egy másik hivatalos Toyota márkaszerviz is tud segíteni.
Amennyiben az autó mozgásképtelenné válna, akkor a Toyota Eurocare irodai számán adnak további segítséget:
Magyarországról: 06-80-201-294, külföldrol: +36-1-458-44-46
Milyen extra garancia módozatok léteznek?
Az extra garancia módozatok a garancia időtartamában és kilométer korlátozásában különböznek egymástól.
-
Garancia időn belüli autókra (3 évnél fiatalabb autó és 100 ezernél kevesebb megtett km):
- +1 év és maximum 130 ezer kilométer
- +2 év és maximum 200 ezer kilométer
-
Már nem garanciális autókra (7 évnél fiatalabb autó és 160 ezernél kevesebb megtett km):
- 1 év – kilométer korlázotás nélkül
- 2 év – kilométer korlátozás nélkül